Druha zmena



Keď som bol malý, pýtali sa ma veľkí ľudia, ujovia a tety (tie sa na to pýtajú vždy), že čím by som chcel byť. Deti majú rôzne predstavy o pracovných náplniach jednotlivých povolaní. Vtedy sa mi páčilo, že po ulici chodí najväčšie auto aké som kedy videl a pri ňom pobehuje pár šikovných ujov. Závidel som im to veľké oranžové auto. Tak som chcel byť smetiarom. Našim to veľmi nevoňalo. Nechápem prečo!?
Vynálezcom ma tiež neuznali. - Veď môžeš vyletieť do vzduchu!
Tým pádom som mal zatrhnutého aj pyrotechnika, kozmonauta, letca, plynára a akrobata na trampolíne. Mrzí ma, že mi neprešiel ani automechanik a nočný zámočník. Škoda, mohla to byť zlatá baňa.
- Len sa ty pekne drž pri zemi a pracuj pekne s ľuďmi.
Preboha, hrobárom nie! Alebo mi chceli mi naznačiť, že poľnohospodárstvo je výhodné remeslo?! Po exkurzii na JRD to nevoňalo zase mne.
Kompromis: objavovať + zem = archeológ! Jednoduché počty ale nezrealizované. Archeológov bolo na túto krajinu dosť.
Pochopil som, že svetské povolania treba brať ako súčasť života a osudu. Svoje poslanie, byť užitočný z oblakov si spĺňam po svojom. Prešiel som si zoznam všetkých povolaní, od reálnych cez nereálne, antické, stredoveké, bájne, rozprávkové, či biblické.
Až som našiel medzeru v hierarchii nebeských funkcií. Tesár nechal dieru!
Zistil som, že každý človek má niekde svojho anjela. Celý deň nad ním drží ochranné krídla. Ten anjel toho má naozaj dosť. Niektorí anjeli majú na krídlach určite aj kŕčové žily alebo reumu. Tak aj oni si potrebujú niekedy urobiť "údržbu". Bieli sú preto, že cez deň ich táto farba na oblohe maskuje. A určite dobre. Videli ste niekedy cez deň lietať anjela? Nevideli. A ani v noci. Vtedy by ich malo byť vidieť. Biela v noci veľmi neúčinkuje. Z toho je jasné, že majú pracovné voľno. Kto sa potom stará o ľudí?! Sovy? Netopiere? Nočné mory?
Nie! Ja! Nočný anjel. Ak je niekomu smutno, alebo sa bojí, nech si pomyslí na mňa, napíše mi, alebo nech pošle SMS (cena SMS je účtovaná...). Zatiaľ je táto služba v skúšobnej prevádzke len pre mojich priateľov. Priznám však úprimne, roboty je veľa, žiadne odbory, na stravné lístky nemám nárok (že vraj v noci sa nemá jesť), hustá premávka (tie metly by mali zakázať) a ešte tu hore strašne fúka.
Takže držím druhú zmenu…

3 komentáre:

natalie povedal(a)...

Prečo zabudnutý úsmev? Na mojej tvári si týmto článkom vyvolal úplne skutočný.

Aventerra povedal(a)...

Už som na to konečne prišla. Aj ja chcem byť nočným anjelom! Bez ohľadu na zimu, vietor, nepreplatené stravné lístky, kopu práce. Práve po tomto túžim...

Máš nádherné myšlienky a k tomu i môj obdiv.

Anonymný povedal(a)...

..ma to hlbku